Spelio - speelotheek software

Faq (veel gestelde vragen)

Voor wie is Spelio bedoeld?
  • Spelio is allereerst bedoeld voor speel-o-theken, maar kan ook gebruikt worden door andere organisaties die artikelen uitlenen of verhuren op basis van een abonnement.
Zijn er verschillende versies van Spelio?
  • Nee. Wij leveren een basispakket, dat vaak al voldoende functionaliteit en configuratiemogelijkheden biedt. Voor nog meer mogelijkheden en aanpassing aan uw eigen werkwijze leveren wij uitbreidingen en eventueel maatwerk.
Kan Spelio door meerdere personen tegelijk gebruikt worden (via een netwerk)?
  • Spelio kan zonder problemen vanaf meerdere computers gelijktijdig worden gebruikt, bijvoorbeeld een computer bij de uitleenbalie en een computer bij de inleverbalie.
Werkt Spelio met barcodescanners?
  • Ja, met de uitbreiding 'Bediening met een barcodescanner' kunt u met behulp van streepjescodes nog sneller werken. U kunt de benodigde scanner(s) bij ons leasen of via ons aanschaffen. Natuurlijk werkt Spelio ook zonder streepjescodes goed; u bedient het programma dan met de muis en het toetsenbord.
Wij gebruiken strippenkaarten voor onze leden. Kan Spelio hiermee omgaan?
  • Ja, Spelio heeft een zeer uitgebreide ondersteuning voor abonnementsoorten. Hiermee kunt u ook een strippenkaart instellen. Elke klant kan meerdere abonnementen bezitten, dus de combinatie van een gewoon abonnement en een strippenkaart is mogelijk.
Wij willen graag onze artikelcodes behouden; kan dit?
  • Ja, Spelio wijst zelf codes toe aan artikelen, maar deze kunt u altijd wijzigen.
Wat maakt Spelio uniek?
  • Spelio is gemaakt in overleg met medewerkers van verschillende speel-o-theken. Hierdoor is het een pakket geworden dat goed aansluit op de wensen van speel-o-theken. Het programma werkt intuïtief, waardoor ook mensen met weinig Windows-ervaring er goed mee kunnen werken. Door de samenspraak met verschillende speel-o-theken is het een flexibel programma geworden dat de meeste werkwijzes ondersteunt. Bovendien voegt Bytewings nog steeds regelmatig functionaliteit toe aan de hand van vragen en opmerkingen van gebruikers. Bytewings is een klantgericht bedrijf; u krijgt persoonlijke begeleiding bij het in gebruik nemen van Spelio, en ook daarna kunt u op ons rekenen.
Is er een maximum aan het aantal artikelen of klanten dat ingevoerd kan worden?
  • Nee, er is geen enkele beperking aan de hoeveelheid gegevens die ingevoerd kan worden.
Levert Bytewings ook de benodigde computer(s) en overige hardware?
  • Nee, Bytewings levert alleen software; wij hebben ervoor gekozen geen hardware te leveren, omdat u dan een gloednieuw systeem aan zou moeten schaffen. Spelio kan echter prima draaien op een wat oudere computer.
    De enige uitzondering hierop zijn barcodescanners; deze kunt u bij ons leasen of via ons aanschaffen.
Welk databasesysteem gebruikt Spelio? Moeten wij hiervoor zelf nog andere software aanschaffen?
  • Spelio maakt gebruik van een eigen databaseformaat, waardoor de bestanden op uw harde schijf zeer weinig ruimte in beslag nemen. Bovendien hoeft u dus geen andere software aan te schaffen, zodat u extra kosten en updateproblemen voorkomt.
Kunnen wij onze huidige (SPLOT, Excel of andere) gegevens in Spelio importeren?
  • Als u gegevens (zoals artikellijst) bijvoorbeeld in Excel hebt, kunnen wij deze voor u om naar het Spelio-formaat overzetten, zodat u na de installatie met uw eigen gegevens door kunt werken.
    Ook importeren wij vanuit SPLOT geëxporteerde bestanden (voor geregistreerde SPLOT-gebruikers).
    Deze service valt onder het Plus servicecontract.
Krijgen wij na de installatie nog ondersteuning?
  • Bij uw installatiepakket hoort een korte handleiding voor het installeren en eerste gebruik.
    Opstartvragen kunt u natuurlijk altijd aan ons stellen.
    Wilt u meer service? Dan kunt een servicecontract afsluiten; hiermee krijgt u onder andere updates, worden kleine wijzigingen in het programma gratis aangebracht en krijgt u voorrang bij vragen of problemen.
Als wij speciale wensen hebben, kan Spelio hier dan aan aangepast worden?
  • Ja, wij leveren maatwerk. Als u uw wensen omschrijft, kunnen wij u hiervoor een offerte toesturen. Aanpassingen en uitbreidingen kunt u ook na de installatie nog bestellen. Kleinere wijzigingen leveren wij gratis als u een servicecontract heeft of neemt.
Kunnen wij Spelio vrijblijvend uitproberen?
  • Ja, u kunt een demoversie van Spelio ontvangen. Dit is het volledig werkende basispakket, met de beperking dat er slechts enkele artikelen en klanten ingevoerd kunnen worden. Neemt u contact met ons op voor een downloadcode.
Ik heb nog een andere vraag...
  • Deze kunt u hier aan ons stellen.